Öğrenci Kültür Merkezi

Öğrenci Kültür Merkezi olarak;



•    Üniversiteli gençliğimiz için çeşitli dallarda gerçekleştirecekleri sosyal aktivite ve projelerle ilgili çalışma alanlarını genişletmeyi ve onlara bu konularda ihtiyaç duydukları imkânları sağlamayı,



•    Öğrencilerle öğretim üyelerinin, sanatçılarla halkın el ele vererek sanat ve kültür faaliyetleri gerçekleştirmelerine, bilim dalları ve sosyal alanlardaki faaliyetleri yürütmelerine destek vermeyi,



•    Öğrencilerimize sanat ve kültür ile uğraşabilecekleri yeni alanlar ve mekânlar oluşturmayı,



•    Kampüslerimizde, öğrencilerin çeşitli sanat dallarında, sosyal aktivite ve kültür projelerinde kendilerini geliştirebilecekleri, büro malzemeleri olan ve kontrollü internet hizmetinin sunulduğu odaları temin etmeyi,



•    Öğrencilerimizin proje geliştirebilmelerini sağlamaya yönelik konularda üniversitemizin öğretim üyelerinden ve gerekli hallerde de sözleşmeli olarak üniversite dışından yardım almalarını sağlamayı,



•    Şehir dışından gelen öğrencilerimiz için sosyal ve kültürel etkinlik kapsamında başta İstanbul olmak üzere ve diğer şehirlerimizin kültürel, tarihsel ve sosyal yaşantılarını yakından tanıyabilmeleri hususunda gezilerin tertip edilmesini ve bunun için bir fon ayrılmasını, geziler için araç temin edilmesini, kalacakları yerlerin ayarlanmasını,



•    Öğrenci Kültür Merkezinde yapılan faaliyetlerinin basında yer alabilmesi için gerekli iş birliği çalışmalarının yapılmasını,



•    Üniversitemiz Öğrenci Kültür Merkezi bünyesinde gerçekleştirilen çalışmaların diğer üniversitelerde yapılabilecek çalışmalara örnek olması amacıyla gerekli tanıtım ve yönlendirmelerin gerçekleştirmeyi,



•    Devlet kurum ve kuruluşlarıyla, toplumsal fayda ve hizmet odaklı sivil toplum kuruluşlarıyla kültürel işbirliğinin kurulmasını ve geliştirilmesi yönünde çalışmalar yapılmasını,



•    Üniversitemizin yapacağı kültür şenliklerine katılmak için İstanbul dışı üniversitelerden misafir olarak gelen öğrencilerin yurtlarda kalabilecekleri ortamların hazırlanmasını hedefliyoruz. Bu kapsamda Öğrenci Kültür Merkezi’nin ulusal ve uluslararası düzeyde kültürel faaliyetler sunabilmesi için büyüklü küçüklü toplantı salonlarının, tiyatro, sinema, sergi salonlarının konumlarına ve işlevsel çalışmalarına uygun (ses ve ışık) son teknoloji sistemlerle donatılması için çalışmalarımıza devam etmekteyiz.



Saygılarımızla,



                                


        Dr. Öğr. Ü. Murat YILMAZ


    Öğrenci Kültür Merkezi Müdürü



ÖĞRENCİ KÜLTÜR MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ İDARİ YAPISI

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ - CERRAHPAŞA

ÖĞRENCİ KULÜPLERİ YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönergenin amacı, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı öğrenci kulüplerinin kuruluş ve işleyişleri ile çalışma usûl ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönerge; İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı öğrenci kulüplerinin kuruluş ve işleyişleri ile çalışma usûl ve esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönerge, 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nun 46 ıncı ve 47 inci maddeleri ile 3/2/1984 tarih ve 18301 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları, Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Daire Uygulama Yönetmeliği’nin 10 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönergede geçen;

a) Birim: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa bünyesindeki enstitü, fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulunu,

b) Birim Kulüp Sorumlusu: Birim bünyesindeki öğrenci kulüplerinin koordinasyonunu sağlamak üzere birimin Dekanı/Müdürü tarafından görevlendirilen öğretim üyesini,

c) Kampüs: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa bünyesindeki kampüslerin her birini,

ç) Kampüs Kulüp Koordinatörü: Kampüs içindeki tüm kulüplerin çalışmalarını koordine etmek ve kulüpleri kampüs düzeyinde temsil etmek üzere Rektör tarafından görevlendirilen öğretim üyesini,

d) Kulüp Danışmanı: Kulüp faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumlu olan ve ilgili birim yönetimi tarafından görevlendirilen öğretim elemanını,

e) Meslek Kulüpleri: Öğrencilerin eğitim faaliyetleri dışındaki zamanlarını değerlendirmek amacıyla, yürütülen eğitim programlarıyla ilgili alanlarda birimlere bağlı olarak kurulan kulüpleri,

f) ÖKM: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Öğrenci Kültür Merkezini,

g) Rektör: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Rektörünü,

ğ) SKS: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığını,

h) Sosyal Kulüpler: Öğrencilerin eğitim faaliyetleri dışındaki zamanlarda bir birimdeki eğitim- öğretim programlarından bağımsız olarak hobi, düşünce, kültür, sanat gibi sosyal faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere kurulmuş kulüpleri,

ı) Üniversite: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa’yı

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Kurumsal Organlar ve Görevleri

ÖKM Müdürü ve görevleri

MADDE 5 – (1) Müdür; kulüp faaliyet alanları ile ilgili çalışmaları bulunan Üniversite öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl süreyle görevlendirilir. Görevi sona eren Müdür yeniden görevlendirilebilir.

(2) Müdürün görevleri şunlardır:

a) Üniversite bünyesindeki bütün kulüplerin işleyiş ve çalışmalarını koordine etmek.

b) Öğrenci kulüplerinin verimli ve sağlıklı çalışması için tedbirler almak.

c) Kulüplerin yapacakları faaliyetlere göre mevcut imkânların (salon, ekipman, malzeme, maddi destek vb.) paylaşımını ve dağıtımını yapmak.

ç) Üniversite dışındaki veya üniversiteler arası benzer kuruluşlar ile ilişki kurmak ve ortak etkinlikler için çalışmalarda bulunmak.

d) Öğrenci etkinliklerinin planlanması ve yürütülmesini sağlamak.

e) Kulüplerin kuruluş aşamalarında denetleyici ve yönlendirici görev yapmak.

f) Etkinliklerde gerekli güvenlik önlemleri için alınacak tedbirler konusunda Rektörlüğü bilgilendirmek.

g) Üniversite dışındaki ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla Birimlerden gelen işbirliği önerilerini karara bağlamak.

ÖKM Yönetim Kurulu ve görevleri

MADDE 6 – (1) ÖKM Yönetim Kurulu; Rektör Yardımcısı, SKS Başkanı, Müdür ve Kampüs Kulüp Koordinatörlerinden oluşur. ÖKM Kurulu Başkanı Rektör tarafından görevlendirilmiş Rektör yardımcısıdır. Müdür ve Kampüs Kulüp Koordinatörlerinin mücbir sebeple kuruldan ayrılması durumunda kurulda kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye aynı usul ile görevlendirilebilir. Kurul, her yıl en az iki kez toplanır. Gerektiğinde Kurul Başkanının daveti üzerine olağanüstü toplanabilir. Kurul, salt çoğunluk ile toplanır ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Oylar kabul veya ret şeklinde verilir. Oyların eşitliği durumunda ÖKM Kurulu Başkanının kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.

(2) ÖKM Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:

a) Merkezin amaçları doğrultusunda gerekli faaliyetleri gerçekleştirmek.

b) Merkezin yıllık çalışma planı ile yıllık faaliyet raporunu değerlendirmek.

c) Merkezin etkili ve verimli bir şekilde çalışması için gerekli kararları almak.

ç) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.

d) Kulüplerin gerçekleştirdiği faaliyetleri ve etkinlikleri denetlemek.

e) Birimlerden gelen Kulüp kurma başvurularını karara bağlamak.

f) Kulüp güncelleme başvurularını ve kulüplerin etkin olup olmadıklarını inceleyerek kulüplerin kapatılmasına veya faaliyetlerine devam etmesine karar vermek.

g) Kulüplerin her türlü faaliyet ve etkinlikleri konusunda planlamalar yapmak.

ğ) Öğrenci Kulüp Yönetim kurullarından Kampus Kulüp Koordinatörlerine iletilen kararları değerlendirmek.

Kampüs Kulüp Koordinatörleri ve görevleri

MADDE 7 (1) Kampus Kulüp Koordinatörleri, ÖKM Kurulunca önerilen öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından 3 yıl için görevlendirilir. Görevi sona eren Kampus Kulüp Koordinatörleri yeniden görevlendirilebilir.

(2) Kampus Kulüp Koordinatörlerinin görevleri şunlardır:

a) Birimlerin bünyesindeki öğrenci kulüplerini kampüs düzeyinde temsil etmek,

b) Kampüste bulunan kulüplerin, birim ve üniversite imkânlarından yararlanmasını sağlamak, c) Kulüpler arasındaki işbirliğini geliştirmek,

ç) ÖKM Kurulu toplantılarında kampüsteki öğrenci kulüplerini temsil etmek,

d) Birim Kulüp Sorumlusundan gelen önerileri Birim Yöneticisine sunmak.

 

Birim Kulüp Sorumlusu ve görevleri

MADDE 8 (1) Birim Kulüp Sorumlusu, Birim Yöneticisi tarafından 3 yıl süre ile görevlendirilir. Görevi sona eren Birim Kulüp Sorumlusu yeniden görevlendirilebilir.

(2) Birim Kulüp Sorumlusunun görevleri şunlardır:

a) Öğrenci kulüplerinin kuruluş, güncelleme ve denetim süreçleri ile kulüpler arasındaki ve kulüpler ile birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak.

b) Kulüplerin birim içindeki çalışmalarını düzenlemek.

c) Kulüplerin birim imkânlarından yararlanmalarını sağlamak üzere Kampus Kulüp Koordinatörlerine önerilerde bulunmak.

ç) ÖKM Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak.

d) Şikâyetleri ve anlaşmazlıkları değerlendirmek üzere Kampus Kulüp Koordinatörünü bilgilendirmek.

e) Kampus Kulüp Koordinatörünün verdiği görevleri yerine getirmek.

Kulüp Danışmanı ve görevleri

MADDE 9 (1) Kulüp Danışmanı; Kulüp Kurucusu veya üyesi öğrencilerin önerisi ve Birim Kulüp Sorumlusunun onayı ile Birim Yöneticisi tarafından 1 yıl süre ile görevlendirilir. Görevi sona eren Kulüp Danışmanı yeniden görevlendirilebilir. Birim Kulüp Sorumlusuna karşı sorumludur.

(2) Kulüp Danışmanının görevleri şunlardır:

a) Birim Kulüp Sorumlusu ile koordineli çalışmak,

b) Kulüp öğrencilerinin istek, öneri ve dileklerini Birim Kulüp Sorumlusuna iletmek,

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Öğrenci Kulüplerinin Kuruluş ve İşleyiş Esasları

Kuruluş

MADDE 10 (1) Kulüpler; Meslek Kulüpleri ve Sosyal Kulüpler olmak üzere iki ayrı kategori altında kurulur. Meslek Kulüpleri, birimlerin özgün eğitim-öğretim alanlarına; Sosyal Kulüpler ise sosyal ve kültürel alanlara göre kurulur.

(2) Kulüp kurulabilmesi için ilgili öğrenciler tarafından öğretim elemanları arasından bir kulüp danışmanı bulunur. Kulüp Organları bu yönergenin ilgili maddesine göre oluşturulur. Öğrenciler, Kulüp Danışmanlığı kabul yazısı ile Kulüp Organlarını Birim Kulüp Sorumlusu aracılığıyla Kampüs Kulüp Koordinatörüne, Kampüs Kulüp Koordinatörü de bağlı olduğu Birime verir. Birimin öneriyi uygun görmesi durumunda ÖKM Yönetim Kuruluna iletir. ÖKM Yönetim Kurulunun onayı ile kulüp kurulur ve birim bünyesinde faaliyet gösterir. ÖKM Müdürü kulübün kuruluşunu SKS Başkanlığına bildirir.

(3) Bir kulübün kurulabilmesi için Üniversitenin birim ve/veya birimlerine kayıtlı en az 20 öğrencinin “kurucu üye” olduğunu belirten, ilgili Birime hitaben yazılmış her sayfası kurucu üyeler ve danışman tarafından imzalanmış, Kulüp Danışmanı ile ortak hazırlanmış kulüp tüzüğü ve kuruluş dilekçesi ilgili Birime sunulur.

(4) Dilekçe ekinde aşağıdaki belgeler gereklidir:

a) Kulübün adının, kuruluş amacının, öngörülen etkinliklerin ve Kulüp Danışmanının adının belirtildiği başvuru yazısı,

b) Kulüp çalışma usul ve esasları taslağı,

c) Kulüp Kurucu Başkanı ve kulüp organlarında yer alacakların isim listesini gösteren “Öğrenci Kulübü Üye Listesi Formu” (EK-1).

(5) Aynı birim içinde aynı ismi taşıyan ve/veya amacı aynı olan birden fazla kulüp kurulamaz.

(6) Öğrenci kulüpleri, amaçlarına uygun isimler alırlar ve aldıkları isme uygun faaliyette bulunurlar.

Usul ve esaslar

MADDE 11 (1) Öğrenci kulüpleri aşağıdaki usul ve esaslara göre faaliyet gösterir:

a) T.C. Anayasasında ifadesini bulan, devletin ve milletin bölünmez bütünlüğüne, hukuk devleti ilkesine, temel hak ve özgürlüklere, laikliğe ve yasalara uygun olmayan tutum, davranış ve faaliyetlerde bulunamazlar.

b) Çalışma ve faaliyetlerini yürürlükteki mevzuata uygun olarak yürütürler.

c) Tüm etkinliklerinde Üniversitede mevcut yönetmelik, yönerge, genelge ve kararlara uyarlar ve Üniversitenin hedefleri ile uyumlu çalışırlar.

ç) Üniversitenin çeşitli olanaklarından yararlanırken aynı zamanda bu olanakların korunmasına ve daha fazla sayıda öğrencinin yararlanabileceği şekilde geliştirilmesine katkıda bulunurlar.

d) Siyasi partiler ile ilişki içinde olamazlar.

e) Üniversitenin fiziki ortamına veya eğitim faaliyetine zarar verecek etkinliklerde bulunamazlar.

f) Yürüttükleri faaliyetlerde din, dil, ırk, etnik köken, milliyet ve cinsiyet ayrımı yapamazlar.

g) Kulübün ismi ve amacı doğrultusunda kendileri için belirlenmiş etkinlik alanları içinde faaliyet gösterirler ve diğer kulüplerin alanlarına giren etkinliklerde bulunamazlar.

ğ) Kulüpler arası ortak etkinliklerde ve işbirliği alanlarında bir kulüp lehine herhangi bir hiyerarşi yaratamazlar.

h) Ticari faaliyette bulunamaz, üyelerine maddi çıkar sağlayamazlar.

(2) Kulüplerin çalışma düzeni şu şekildedir:

a) Her eğitim-öğretim yılında en az bir Genel Kurul ve öğretim dönemi içinde ayda bir Yönetim Kurulu toplantısı yapılır.  Toplantılarda alınan kararlar kulüp karar defterine yazılır.  Kulüp karar defterleri, Birim Kulüp Sorumlusu ve Kampüs Kulüp Koordinatörleri ile ÖKM Müdürünün incelemesine açıktır.

b) Birim içinde düzenlenecek etkinlikler; amaç, içerik ve tarih belirtilerek Kulüp Danışmanının imzası ile en geç 7 gün öncesinden “Öğrenci Kulüpleri Birim İçi Etkinlik İzin Formu” (EK-2) düzenlenerek Birim Kulüp Sorumlusuna iletilir.   Birim Kulüp Sorumlusu tarafından uygun görülen etkinlikler, birim yöneticisinin oluruna sunulur.

c) Kampüs içerisinde düzenlenecek etkinlikler; amaç, içerik ve tarih belirtilerek Kulüp Danışmanının imzası ile en geç 15 gün öncesinden “Öğrenci Kulüpleri Kampüs İçi Etkinlik İzin Formu” (EK-3) doldurularak Kampüs Kulüp Koordinatörüne iletilir.  Kampüs Kulüp Koordinatörü tarafından uygun görülen etkinlikler ilgili Rektör Yardımcısının oluruna sunulur.

ç)  Kampüs dışı alanlarda gerçekleştirilecek etkinlikler; amaç, içerik ve tarih belirtilerek Kulüp Danışmanının imzası ile en geç 30 gün öncesinden Birim Kulüp Sorumlusu aracılığıyla “Öğrenci Kulüpleri Kampüs Dışı Etkinlik İzin Formu” (EK-4) doldurularak Kampüs Kulüp Koordinatörüne iletilir. Kampüs Kulüp Koordinatörü tarafından ÖKM Müdürlüğünden onay alınır. Tüm etkinlikler ÖKM Müdürü tarafından Rektörün onayına sunulur.

d) Kulüpler, her eğitim ve öğretim yılının sonunda Etkinlik Faaliyet Rapor Formunu (EK-5) doldurarak Birim Kulüp Sorumlusu ve Kampüs Kulüp Koordinatörleri aracılığıyla ÖKM Müdürlüğüne sunarlar.  Her kulüp her akademik yıl içinde en az bir etkinlik yapar.

e)  Kuruluşu onaylanmış ve faaliyete başlamış kulüplere SKS bütçesinden olanaklar ölçüsünde her yarıyıl için eşit miktarda fon ayrılır. Bu fonun miktarı her öğrenim yılı için Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Kulüplere üniversite içinden veya dışından yapılacak her türlü şartlı bağış ve yardımlar Birim Kulüp Koordinatörünün uygun görüşü ve ÖKM Müdürünün onayı ile kabul edilir. Bedelin nakdi olması durumunda,  Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığında öğrenci kulüpleri için açılan hesaba ilgili bedel yatırılır ve harcamalar bu hesap üzerinden yapılır. Bağış ve yardımların ayni olması durumunda birimin kulüp demirbaş defterine kaydı yapılır.

f) Kulüp üyelerinden üyelik aidatı veya başka bir ad altında ücret alınamaz. Ancak kulüp üyeleri kendi rızaları ve Kulüp Danışmanının onayı ile kulübe aynî destekte bulunabilirler.

(3) Öğrenci kulüpleri arasındaki koordinasyon ve işbirliği şu şekildedir:

a) Birim düzeyinde Birim Kulüp Sorumlusu,

b) Kampüs düzeyinde Kampüs Kulüp Koordinatörü,

c) Kampüsler arası düzeyde ÖKM Müdürü tarafından sağlanır.

(4)  Alanlarında yetkinliklerini ispatlamış Birim Kulüplerinin birleşerek yine aynı alandaki bir Kampüs Kulübü olarak ortak çalışabilmeleri ÖKM Kurulu kararı ile gerçekleşir.

Kulüp üyeliği ve sonlanması

MADDE 12 – (1) Kulüp üyeliği ile ilgili olarak aşağıdaki koşullar aranır:

a) Kulüplere sadece İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa öğrencileri üye olabilir. Bir öğrenci birden fazla kulübe üye olabilir. Öğrenciler dışında çalıştırıcı, eğitmen gibi kişiler Birim Kulüp Sorumlusu veya Kampüs Kulüp Koordinatörünün onayı ile çalışmalara katılabilirler.

b)  Üniversite öğrencilerinin kulüp üyesi olabilmesi için, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre yükseköğretim kurumundan uzaklaştırma veya çıkarma cezası almamış olmaları gerekir.

c)  Üyelik için Kulüp Üyelik Formu (EK-7), öğrenci belgesi, öğrencinin disiplin durumunu gösteren belge ve 1 adet fotoğraf ile Kulüp Danışmanına başvurulur. Kulüp Danışmanı, başvuruları Birim Yöneticisinin onayına sunmak üzere Birim Kulüp Sorumlusuna iletilir.

ç)  Lisansüstü programlara kayıtlı öğrenciler alanlarıyla ilgili meslek kulüpleri ile bağlı bulundukları enstitülerin yer aldığı kampüslerdeki kulüplere üye olabilirler. Ancak kulüplerin yönetim kurullarında görev alamazlar.

(2) Kulüp üyeliği sonlanma koşulları aşağıdaki gibidir:

a) Öğrencinin yazılı başvuru ile istifa etmesi halinde kulüp üyeliği sonlanır.

b) Kulübün amaçlarına aykırı çalışma yapan ve verilen görevleri yerine getirmeyen, Kulüp Yönetim Kurulunun yazılı uyarısına rağmen bu tutumlarına devam eden üye, Kulüp Yönetim Kurulunun önerisi ve Kulüp Danışmanı tarafından uygun görülmesi durumunda Birim Yöneticisinin onayına sunulmak üzere Birim Kulüp Sorumlusuna iletilir. Birim Yöneticisinin onayı ile üyelikten çıkarılır. Birim Yöneticisi kararı Kampüs Kulüp Koordinatörüne yazılı olarak bilgilendirir. Üyelikten çıkarılan öğrenci kararın kendisine bildirim  tarihinden itibaren 15 gün içinde  ÖKM Kuruluna itiraz edebilir.  ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar.

c) Mezun olan veya kaydını donduranların ya da herhangi bir nedenle Üniversiteden ilişiği kesilenlerin, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği uyarınca uzaklaştırma veya çıkarma cezası alanların üyeliklerinin sonlandırılması, Kulüp Danışmanı tarafından Birim Yöneticisinin onayına sunulmak üzere Birim Kulüp Sorumlusuna iletilir. Üyelikten çıkarılan öğrenci kararın kendisine bildirim tarihinden itibaren 15 gün içinde ÖKM Kuruluna itiraz edebilir. ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar.

Kulüp Organları

MADDE 13 – (1) Kulüp Organları şunlardır:

  1. Genel Kurul,
  2. Yönetim Kurulu,
  3. Denetim Kurulu.

Genel Kurul

MADDE 14 – (1) Genel Kurul, kulübe kayıtlı üyelerden oluşur.

(2) Kulüp Başkanı, Kulüp Danışmanı ile koordinasyon halinde Genel Kurul toplantı tarihini belirler ve üyelere elektronik ortamda toplantı tarihinden en az 15 gün önce duyurur.

(3) Olağan olarak her yıl Aralık ayı içinde toplanır. Toplantı yeter sayısı kayıtlı üyelerin yarıdan bir fazlasıdır. İlk toplantıda yeter sayı sağlanamazsa ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, ikinci toplantıya katılan üye sayısı kulüp yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısı toplamının iki katından az olamaz.

(4) Genel Kurul, mezun olanların ya da üyelikten çıkarılanların üyelikleri düşürülerek hazırlanan ve Kulüp Danışmanı ile Kampüs Kulüp Koordinatörünün onayladıkları son üye listesi esas alınarak yapılır.

(5) Genel Kurul toplantıları Kulüp Danışmanının başkanlığında gerçekleştirilir. Toplantılarda kararlar katılanların salt çoğunluğu ile alınır.  Kulüp danışmanının oy hakkı yoktur. 

(6) Kulüp danışmanı, Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulları tarafından sunulan faaliyet ve denetim kurulu raporlarını inceleyerek rapor hazırlar ve genel kurulun onayına sunar.

(7) Kulüp çalışma esasları, Genel Kurula katılan üye tam sayısının 2/3 çoğunluğu ile değiştirebilir.

(8) Genel Kurul, Yönetim Kurulunun isteği üzerine veya kulüp üyelerinin 1/3’ünün imzası ile olağanüstü toplanabilir.

(9) Yönetim ve Denetim Kurulları ile bu kurulların yedek üyeleri,  her akademik yılın başında yapılacak Genel Kurulda seçilir.

(10) Genel Kurulun belirtilen dönemde toplanmadığını tespit eden Birim Kulüp Sorumlusu Genel Kurulun 15 gün içinde toplanmasını sağlar. Bu defa da yeterli çoğunluk sağlanamazsa kulüp faaliyetleri o öğretim yılı boyunca Birim Kulüp Sorumlusunun yazılı önerisi üzerine Dekan / Müdür tarafından geçici olarak durdurulur ve Kampüs Kulüp Sorumlusuna yazılı bilgi iletilir.

Yönetim Kurulu

MADDE 15 – (1) Yönetim Kurulu, Genel Kurul tarafından seçilen 5 üyeden oluşur ve görev süresi bir yıldır.

(2) Seçimler,  Genel Kurulda,  kulüp danışmanının üyeler arasından belirleyeceği üç kişilik seçim kurulu tarafından yapılır.  Üyeler, 5 asil ve 3 yedek üyeyi liste yöntemine göre el ile yazarak gizli oyla seçerler.  En çok oyu alan 5 üye Yönetim Kurulunu oluşturur. Diğer en çok oyu alan 3 üye de yedek üyeleri oluşturur.  Yedek üyeler, seçimde aldıkları oy sayısı esas alınarak, Yönetim Kurulunda boşalan üyeliklere getirilirler.

(3) Yönetim Kurulu üyeleri, kendi içlerinden bir başkan seçerler.  Başkan, birlikte çalışacağı bir başkan yardımcısı, bir yazman ve bir sayman seçerek bir hafta içinde Yıllık Kulüp Yönetim ve Denetim Kurulu Üye Formunu (EK-6) doldurarak Birim Kulüp Sorumlusuna bildirir.

(4) Yönetim Kurulu, salt çoğunlukla toplanır ve kararları en az 3 oyla alır.  Yönetim Kurulu, her toplantıda alınan kararları Karar Defterine işlemekle ve istendiği takdirde üst makamlara ibraz etmekle yükümlüdür.

(5) Kulüp Danışmanı oy hakkı olmadan gözetim amacıyla Yönetim Kurulu toplantılarına katılabilir.

(6) Yönetim Kurulu başkanı olan öğrenci, aynı zamanda kulüp başkanı olup kulüp faaliyetlerinden Danışmana ve Birim Kulüp Sorumlusuna karşı sorumludur.

(7) Kulüp Yönetim Kurulu, her eğitim-öğretim yılının başından itibaren 2 ay içinde, o yıl için öngördüğü etkinliklerin nitelik ve dökümünü bir faaliyet planı olarak; bu planla ilişkili öngördüğü giderleri ise taslak bütçe olarak Kulüp Danışmanı aracılığıyla Birim Kulüp Sorumlusuna sunar. Birim Kulüp Sorumlusu tarafından uygun görülen taslak bütçe, ÖKM Müdürü onayı ile kabul edilir. Onaylanan planın dışındaki faaliyetler için yeniden onay alınır.

(8) Yönetim Kurulu, her eğitim-öğretim yılının sonunda o yıla ait faaliyet raporunu ve kulübün ihtiyaçlarını Birim Kulüp Sorumlusuna sunar.

(9) Yönetim Kurulu; Genel Kurul tarafından verilen görevler ile kulüp faaliyetlerinin gerektirdiği diğer işleri karara bağlar. Üyelere ve Birim Kulüp Sorumlusuna karşı çalışmaların en iyi biçimde yürütülmesinden, çalışma esaslarının uygulanmasından ve kulübün demirbaş eşyalarının korunmasından sorumludur.

 

Denetim Kurulu

MADDE 16 – (1) Denetim Kurulu, Genel Kurul tarafından seçilen 3 asil üyeden oluşur ve görev süresi bir yıldır.

(2) Üyeler, 3 asil ve 2 yedek üyeyi liste yöntemine göre el ile yazarak gizli oyla seçerler.  En çok oyu alan 3 üye Denetim Kurulunu oluşturur. Diğer en çok oyu alan 2 üye de yedek üyeleri oluşturur.  Yedek üyeler, seçimde aldıkları oy sayısı esas alınarak, Denetim Kurulunda boşalan üyeliklere getirilirler.

(3) Denetim Kurulu; Kulüp evrakını, defterlerini ve demirbaş eşyanın durumunu, yapılan harcamaların çalışma esaslarına ve Yönetim Kurulu kararlarına uygunluğunu denetleyerek Genel Kurula ve Birim Kulüp Sorumlusuna bilgi ve rapor vermekle görevlidir.

Defter ve belgeler

MADDE 17 – (1) Aşağıdaki kulüp defter ve belgelerin her kulüpte bulundurulması zorunludur:

(1)  Üye Kayıt Defteri: Bu deftere üyelerin ismi, öğrenci numarası, kayıtlı olduğu birim, bölüm ve program, üyelik kayıt tarihi, kimlik bilgileri, ikametgâh bilgileri kaydedilir ve fotoğrafı yapıştırılır. Kayıt olan her öğrenciye öğrenci kulübü üye kartı verilir.

(2) Yönetim Kurulu Karar Defteri: Toplantılarda alınan kararlar karar defterine yazılarak katılan üyelere imzalatılır.

(3) Demirbaş Kaydı ve Demirbaş Eşya Defteri: ÖKM Müdürlüğü ve SKS Başkanlığı tarafından satın alınan veya bağış olarak kabul edilen eşya, Kulüp Danışman onayı ile teslim alınır ve teslim alındığı tarihten itibaren en geç 15 gün içinde Birim Kulüp Sorumlusu tarafından demirbaş eşya defterine kaydedilir. Kulüp danışmanı, demirbaş eşyaların takip ve korunmasından Birim Kulüp Sorumlusuna karşı sorumludur.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Üniversite Alanlarının Kullanım Esasları, Fesih ve Kapama

Alanların kullanımı

MADDE 18 (1) Üniversite Alanlarının Kullanım Esasları “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Birimlerinde Alan Kullanımı ile İlgili Usul ve Esaslar” hükümleri çerçevesinde yürütülür.

Fesih ve kapama

MADDE 19 – (1) Her kulüp Genel Kurul kararıyla feshini isteyebilir. Fesih kararı alan kulüp, bu durumu yazılı olarak Birim Kulüp Sorumlusuna bildirir. ÖKM Müdürlüğü tarafından onaylanması sonrasında kulüp kapatılır. Kulübün kapatılışı ÖKM Müdürü tarafından SKS Başkanlığına ve Rektörlüğe bildirilir.

(2)  Üye sayısı 20’nin altına düşen kulüpler kapatılır.

(3) Kulübün, yürürlükteki mevzuata aykırı etkinliklerde bulunduğunun belirlenmesi durumunda, ilgili sorumlular (Birim Yönetimi, Kampüs Kulüp Koordinatörü ve ÖKM Müdürü) benzer faaliyetlere izin vermeme, sorumluları görevden alma, kulüp faaliyetlerini geçici durdurma gibi kararlar alabilir. ÖKM Müdürü, ihlalin ağırlığı ile orantılı olarak kapatma dâhil uygun göreceği önlemleri almakla ve Rektörlüğü bilgilendirmekle yükümlüdür. Kulüp Yönetim Kurulu 15 gün içinde ÖKM Kuruluna itirazda bulunabilir.  ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar.

(4) Her eğitim-öğretim yılının başından itibaren 2 ay içinde faaliyet planını ve yıl sonuna kadar faaliyet raporunu Birim Kulüp Sorumlusuna teslim etmeyen, bu Yönergede belirtilen süre içinde Genel Kurulunu toplamayan ve amacına uygun çalışmalar yapmayan, her akademik yıl içinde en az bir etkinlik yapmayan ve üye sayısı 20’nın altına düşen kulüpler, Birim ve Kampüs Kulüp Koordinatörlerinin olurları üzerine ÖKM Müdürü tarafından yazılı olarak uyarılır. Yukarıda adı geçen işlerin bir sonraki öğretim yılında da gerçekleşmemesi durumunda kulüp, ÖKM Müdürü tarafından kapatılır.  Kulübün kapatıldığı birime, SKS Başkanlığına ve Rektörlüğe bildirilir.  Bu gibi ihmal ve ihlalleri gerçekleştiren Meslek Kulüpleri ile ilgili söz konusu işlemler ilgili birim tarafından yerine getirilir.  Kapatılan kulüp, 15 gün içinde ÖKM Kuruluna itirazda bulunabilir.  ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Geçici ve Son Hükümler

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 20 (1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ve Senato kararları uygulanır.

Yürürlük

MADDE 21 (1) Bu Yönerge; İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatosu tarafından kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 22 (1) Bu Yönerge hükümlerini İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Rektörü yürütür.


Öğrenci Kulüp Listesi İçin Tıklayınız.

İÜ-CERRAHPAŞA SAĞLIK  KÜLTÜR ve SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Öğrenci Kültür Merkezi
İletişim: Mustafa AKAN
Telefon: 0212 404 03 00
Dâhili: 18976
Faks: 18973
E-Posta: iuc.okm@istanbul.edu.tr
Adres:  İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Rektörlüğü, 34320 Avcılar-İstanbul